Benvinguts al Bloc del CEIP LILLET A GÜELL

Aquest és el Bloc del projecte "Coneix l'Entorn del meu poble" que fem conjuntament amb el CdA de l'Alt Berguedà

divendres, 7 de maig del 2010

DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI

Primer de tot vam sortir de la plaça de l'Ajuntament, seguidament vam passar pel costat del Pont Vell. De cop i volta ens vam trobar a la plaça del Cap de Vall, seguidament a la plaça de les Coromines. Al cap de tres minus a la Capella de Sant Antoni, vam pujar una petita pujada i ens vam topar contra el Prat, i dos passes després al gran camp del Prat, i pujant pujant, vam trobar-nos als Dipòsits. Al cap de 5 minuts ja erem a les antenes, després vem seguir per un petit camí que se'n diu corriol.

Vam arribar al Xalet, que és un refugi antic que va construir l'Antoni Gaudí, allà vam esmorzar. quan vam acabar d'esmorzar ens vam esbargir una mica. quan tothom va acabar d'esmorzar vam agafar un corriol en direcció al Mirador. quan vam arribar vam descansar una mica. Des d'aquest punt es veuen uns paisatges molt bonics: La Pobla, Gavarrós, Castellar de n'Hug, Berga, Falgars i fins tot el Pedraforca.

Vam seguir cap al Prat Gespador on ens vam parar a veure aigua a la Font. Abans vem passar per la sala de màquines i per sota el roc de la Mare de Déu. Després vem continuar un camí que baixava pel mig del bosc i vam passar per la xemeneia, pel pla inclinat i per la boca d'una mina.

Vam arribar al rec de la Canalassa on hi havia una esplanada on ens vam estirar per esperar als companys. Llavors vam arribar a la casa de Vallfogona, una masia deshabitada, on vam tirar unes fotos. Tot seguit vem anar de camí a Falgars, seguint un cooriol que ens oferia una bona vista d'alguns llocs per on havíem passat; tots els nens ja volien dinar.

Vam arribar a Falgars i vam dinar. Quan vam acabar de dinar ens vam dirigir cap al Mirador Joan Casanova, a tocar de Falgars, on es pot veure una panoràmica de la Pobla i els seus voltants.
Vam baixar camí del 3er grau i després cap el 2on grau.

500m més avall del primer Grau ja vam veure la casa del Prat, desprès també vam veure el Tinar i al cap de dos minuts ja vam veure l’heliport. Finalment vam passar per Ventaiola, i per acabar vam arribar a l’ajuntament: ja estàvem rebentats!